هواپیمای بزرگ آبی خاکی AG600 چین به سمت صدور گواهینامه حرکت می‌کند

به گفته شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC)، هواپیمای آبی-خاکی بزرگ AG600 چین در حال تسریع در پیشرفت خود در زمینه‌های اصلی آزمایش پرواز است و راه را برای صدور گواهینامه صلاحیت پروازی هموار می‌کند.

 

AVIC، سازنده پیشرو هواپیما در چین، اعلام کرد که AG600 اخیراً چندین آزمایش پرواز پرخطر انجام داده است که برای اطمینان از ایمنی و عملکرد هواپیما حیاتی هستند. این آزمایش‌های کلیدی برای مدل جدید هواپیما، ورود به فرآیند مجوز بازرسی نوع (TIA) را امکان‌پذیر می‌سازد که نشان‌دهنده شروع آزمایش پرواز صدور گواهینامه است.

 

در ۱۳ مه، AG600 آخرین پرواز آزمایشی خود را برای کالیبراسیون سرعت هوایی و سرعت استاندارد توقف در یک پایگاه آزمایشی برای هواپیماهای غیرنظامی در پوچنگ، استان شانشی، در شمال غربی چین انجام داد. جدای از تضمین ایمنی و عملکرد، این دو مورد برای دریافت گواهینامه قابلیت پرواز و عملیاتی شدن هواپیما حیاتی هستند.

 

تست پرواز کالیبراسیون سرعت هوا برای اطمینان از اینکه هواپیما می‌تواند به دقت پارامترهای محیط جوی اطراف را بدست آورد و پردازش کند، اهمیت دارد. به گفته AVIC، این تست همچنین برای کنترل پرواز، ناوبری و تجزیه و تحلیل داده‌های هواپیما و تأثیر مستقیم بر ایمنی و کارایی پرواز بسیار مهم است.

 

تست استاندارد استال سرعت پرواز نیز برای گواهینامه صلاحیت پرواز هواپیمای AG600 کلیدی است. این تست برای تعیین حداقل سرعت مرجع مورد استفاده هواپیما انجام می‌شود و ویژگی‌های پرواز و عملکرد هواپیما را در حالت استال تعیین می‌کند. همچنین برای ارزیابی عملکرد هواپیما در وزن‌ها، ارتفاعات و دماهای مختلف استفاده می‌شود و در نتیجه ایمنی و کارایی پرواز را بهبود می‌بخشد.

 

به گفته AVIC، قبل از این دو آزمایش مهم، هواپیمای AG600 اولین پرواز آزمایشی شبانه خود را در پایگاه آزمایشی پرواز در پوچنگ انجام داد. پرواز آزمایشی شبانه عمدتاً سیستم روشنایی هواپیما را ارزیابی و تأیید می‌کند که یک پیش‌نیاز حیاتی برای اطمینان از توانایی آن برای عملکرد ایمن در طول پروازهای شبانه است.

 

خانواده هواپیماهای دوزیست بزرگ AG600 چین به عنوان تجهیزات هوانوردی پیشرفته حیاتی برای تقویت قابلیت‌های نجات اضطراری این کشور در حال توسعه است. این هواپیماها برای انجام مأموریت‌های نجات مانند آتش‌نشانی و جستجو و نجات دریایی در انواع زمین‌های مختلف طراحی شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا